22.03.2012
Прочетено 2013 пъти
Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия (ИАНСМП) организира информационни срещи в 27 областни града в страната по проект № BG161РО003 – 4.2.01-0001 “Насърчаване на интернационализацията на българските предприятия” по Оперативна програма “Развитие на конкурентоспособността на българската икономика” 2007 – 2013.
Информационната среща в гр. Смолян ще се проведе на 26 март (понеделник) от 13:00 ч. в зала 201 (етаж 2) на Областна администрация Смолян.
По време на срещите експертите на ИАНМСП ще информират представителите на бизнеса за възможностите и условията за участие на българските фирми в:
специализирани международни изложби и панаири;
бизнес мисии в държавите на Европейския съюз и в трети страни;
обучителни, информационни и специализирани семинари, насочени към развиване на външнотърговски умения и представяне на външни пазари на българските предприятия;
регистриране и получаване на информация, предоставяна на разработения по проекта Национален експортен портал www.export.government.bg
Проект “Насърчаване на интернационализацията на българските предприятия”, по който ИАНМСП е институционален бенефициент, стартира на 22 април 2010 г. със срок за изпълнение три години. Общата му цел е укрепване и разширяване на присъствието на българските предприятия на европейския и световните пазари, както и ефективно използване на предимствата на европейския пазар от българските фирми.
Сред реализираните дейности по проекта от стартирането му през април 2010 г. до 10 март 2012 г. са:
организирани и проведени национални участия в 65 международни панаира и специализирани изложби, в които своята продукция представиха 610 предприятия от следните браншове: винопроизводство, козметика, текстил, мода и обувна промишленост, мебелна промишленост и дървообработваща промишленост, машиностроене, електротехника, медицинско оборудване, иновации и поддоставчици, оборудване и лека авиация, информационни и комуникационни технологии, хранително-вкусова промишленост, биопродукти, захарни и сладкарски изделия, хотелско и ресторантьорско оборудване, занаяти, строителство и строителни материали;
организирани и проведени 7 търговски мисии в Германия, Испания, Финландия, Белгия, Виетнам, САЩ, Китай с участие на 97 предприятия от секторите: ИКТ, биопродукти, мебели, машиностроене, хранително-вкусова промишленост, етерични масла, парфюмерия и козметика;
организиран и проведен Международен форум на женското предприемачество, в рамките на който бяха проведени и двустранни срещи между българските предприятия и чуждестранните участници;
разработен Национален експортен интернет портал (www.export.government.bg), който поддържа база данни с фирмени записи на експортноориентирани български предприятия. Той е допълнителен инструмент, с който се подпомага навлизането и успешното позициониране на българските предприятия на чуждестранните пазари.
Информационните срещи са отворени за участие за всички заинтересовани страни, в това число медии и граждани.