ИНФОРМАЦИЯ ЗА БИЗНЕСА
Покана за участие на национален щанд на Международното изложение за електроника Electronica, 12 – 15 ноември 2024 г., гр. Мюнхен, Германия
Покана за участие на национален щанд на Международното изложение за електроника Electronica, 12 – 15 ноември 2024 г., гр. Мюнхен, Германия
Изпълнителна агенция за насърчаване на малките и средните предприятия (ИАНМСП) удължава срока за заявяване на участие с национален щанд в рамките на Международното изложение за индустриална електроника до 29.03.2024 г.
Участието се организира и финансира със средства по Проект BG16RFPR001-1.002-0001 „Реализация на мерки за интернационализация на българските МСП чрез подкрепа дейността на Изпълнителна агенция за насърчаване на малките и средните предприятия“ по Програма „Конкурентоспособност и иновации в предприятията“ 2021-2027.
Проектът е насочен към подпомагане на интернационализацията на МСП в по-слабо развити райони, както и към МСП от районите в преход, удостоверяващи извършването на дейности в по-слабо развит район. За по-слабо развити райони се считат Тракийско–Родопския район, Черноморския район и Дунавския район за планиране, включващи областите Пазарджик, Смолян, Пловдив, Стара Загора, Кърджали, Хасково, Сливен, Ямбол, Бургас, Шумен, Варна, Добрич, Силистра, Разград, Русе, Търговище, Велико Търново, Габрово, Ловеч, Плевен, Враца, Монтана и Видин.
Настоящата покана се отнася до предприятия, които могат да докажат, че развиват икономическа дейност в по-слабо развит район. Предприятието кандидат следва да предостави документ като: Удостоверение от съответната община за наличие/липса на задължения по Закона за местни данъци и такси, Служебна бележка от РЗИ за регистрация на обект в Регионалния регистър на обектите с обществено предназначение, контролирани от РЗИ в съответната област; Договор за наем на производствена, складова сграда или др. обект, нотариален акт за притежание на производствена, складова сграда или др. обект и/или и други документи, удостоверяващи обстоятелството за принадлежност към даден район, в оригинал или заверено копие с текст „Вярно с оригинала“ и подпис на представляващия предприятието или с валиден КЕП на представляващия предприятието.
Electronica се организира веднъж на две години. С над 2 140 изложители от 51 страни и над 70 000 бизнес посетители от над 100 страни, Electronica e най-значимото събитие за сектора в световен мащаб. Нивото на участниците е много високо – над 74% са на водещи позиции в своите компании. Организатор е Меsse München.
ИАНМСП поема напълно разходите за участие на предприятията, които участват за първи път по проекта. Финансирането включва:
Наем на изложбена площ;
Проектиране и изграждане на щанд;
Оборудване и обзавеждане на изложбеното място;
Регистрационни и/или медийни такси;
Национална идентификация на българския щанд;
Пропуски на изложителите;
Услуги, консумативи и други в рамките на утвърдения бюджет.
Определянето на размера на сумата за съфинансиране на участието е съобразно броя на участията на дадено предприятие в прояви по Проект BG16RFPR001-1.002-0001 „Реализация на мерки за интернационализация на българските предприятия, който стартира на 11 август 2023 г.
Предприятие, което участва за първи път в промоционални дейности и прояви, организирани от ИАНМСП по горецитирания проект, не дължи съфинансиране. ИАНМСП поема 100% от направените за него разходи за съответната промоционална дейност или проява.
Предприятие с две и повече участия в промоционални дейности и прояви, организирани от ИАНМСП по горецитирания проект, заплаща 30% от направените за него разходи за съответната промоционална дейност или проява.
– Размерът на сумата за съфинансиране се определя на база на разделянето на прогнозния бюджет на одобрения брой участници.
– При участието на минимален брой предприятия 6, одобрените за участие фирми следва да заплатят съфинансиране не повече от 7 500 (седем хиляди и петстотин) лева.
– При участието на максимален брой предприятия 10, одобрените за участие фирми следва да заплатят съфинансиране не по-малко от 4 500 (четири хиляди и петстотин) лева.
– Крайната сума от 30%-то съфинансиране от страна на кандидата ще бъде преизчислена спрямо броя на одобрените за участие предприятия. Предприятието ще бъде уведомено с официално писмо преди подписването на договор с Агенцията.
– В случай на недостигане на горецитирания минимум от 6 участници, ИАНМСП си запазва правото на прекратяване на организацията на националното участие.
Одобрените за участие предприятия следва да поемат разходите за:
Спедиция, митническа обработката и застраховка на експонатите и други изложбени компоненти по време на транспортирането им и провеждането на изложението;
Командироване на представител/и (пътни, дневни и квартирни);
Застраховка на представителите на предприятието;
Заявени допълнителни услуги, извън изброените в Общите условия за участие.
Участието в международни панаири/изложби на българските предприятия представлява минимална помощ по смисъла на Регламент (EС) № 2831/2023 г. от 13.12.2023 г. относно прилагането на чл. 107 и чл. 108 от Договора за функционирането на Европейския съюз към помощта de minimis. Информация за предоставените на Вашето предприятие минимални помощи може да получите на http://minimis.minfin.bg/ReportBulstat.aspx.
Предприятието кандидат трябва да отговаря на следните изисквания:
Да не участва за собствена сметка в конкретната проява;
Да притежава допустим Код на основна икономическа дейност (КИД) съгласно Условията за допустимост на ПКИП.
Всички предприятия по смисъла на §1, т.1 от Допълнителната разпоредба на Закона за малките и средните предприятия (ЗМСП), които отговарят на критериите за микро, малко или средно предприятие съгласно чл. З и чл. 4 от ЗМСП.
Предприятието кандидат подава следните документи за заявяване на участие в промоционални дейности и прояви:
Заявка за участие с „Критерии за оценка и класиране“ по образец и в оригинал с подпис на представляващия предприятието или с валиден квалифициран електронен подпис (КЕП) на представляващия предприятието и с приложени документи доказателства.
Документ, доказващ принадлежност към райони в преход или слабо развити райони като Удостоверение от съответната община за наличие/липса на задължения по Закона за местни данъци и такси, Служебна бележка от РЗИ за регистрация на обект в Регистъра на обектите с обществено предназначение, контролирани от РЗИ в съответната област; Договор за наем на производствена, складова сграда или др. обект, нотариален акт за притежание на производствена, складова сграда или др. обект и/или и други документи, удостоверяващи обстоятелството за принадлежност към даден район, в оригинал или заверено копие с текст “Вярно с оригинала” и подпис на представляващия предприятието или с валиден квалифициран електронен подпис (КЕП) на представляващия предприятието.
Удостоверение за код на дейност по КИД-2008, издадено от Националния статистически институт (НСИ) за предходната приключила финансова година в оригинал или заверено копие с текст „Вярно с оригинала“ и подпис на представляващия предприятието или с валиден квалифициран електронен подпис (КЕП) на представляващия предприятието.
Удостоверение по чл. 87, ал.6 от ДОПК за липса на публични задължения по чл. 162, ал.2, т.1 от ДОПК към държавата, издадено от Национална агенция за приходите (НАП), издадено не по-рано от 6 месеца към датата на кандидатстване в оригинал или заверено копие с текст „Вярно с оригинала“ и подпис на представляващия предприятието или с валиден квалифициран електронен подпис (КЕП) на представляващия предприятието.
При непредставяне от страна на кандидата на Удостоверение от НАП за липсата или наличието на задължения, ИАНМСП извършва служебна проверка. В случай, че служебната проверка установи наличие на задължения, на кандидата ще бъде определен срок за погасяване. Същият следва да удостовери погасяване на задължението като представи Удостоверение от НАП за липсата на задължения, издадено след датата на уведомителното писмо.
Ако кандидатът представи Удостоверение от НАП за наличие на задължения и годишен отчет за приходите и разходите от последната приключила финансова година, то същият ще се счита за допустим, в случай че задълженията са до 1% от годишния оборот за последната приключила финансова година, но не повече от 50 000 лв. (петдесет хиляди лева). В този случай, следва да бъдат представени документи, от които да е видно, че е договорено отсрочване или разсрочване на задълженията с погасителен план и/или с посочени дати за окончателно изплащане на дължимите суми.
Декларация за минимални помощи и липса на двойно финансиране по образец и в оригинал и подписана от представляващия предприятието или с валиден квалифициран електронен подпис (КЕП) на представляващия предприятието с приложени Данни за получена минимална помощ по образец и в оригинал с подпис на представляващия предприятието или с валиден квалифициран електронен подпис (КЕП) на представляващия предприятието.
Размерът на получените минимални помощи се определя като сбор от помощта, за която се кандидатства и получената минимална помощ на територията на Република България за тригодишен период от страна на:
а) Предприятието получател;
б) Предприятията, с които предприятието получател попада в група „Едно и също предприятие“ по смисъла на чл.2, параграф 2 на Регламент (EС) 1407/2013 и Регламент (ЕС) №651/2014;
в) Всички предприятия, които са се влели, слели или са придобити от някое от предприятията, които попадат в група „Едно и също предприятие“ с предприятието получател съгласно чл.3, параграф 8 на Регламент (EС) 1407/2013 и Регламент (ЕС) №651/2014;
г) Предприятията, които попадат в група „Едно и също предприятие“ с предприятието получател и са се възползвали от помощ „de minimis“ преди разделяне или отделяне съгласно чл.3, параграф 9 на Регламент (EС) 1407/2013 и Регламент (ЕС) №651/2014.
Декларация за обстоятелствата по чл. З и чл.4 от Закона за малките и средните предприятия (ЗМСП) за предходната приключила финансова година по образец и в оригинал с подпис на представляващия предприятието или с валиден квалифициран електронен подпис (КЕП) на представляващия предприятието. Указания за попълване на декларацията
Когато предприятието е свързано и/или предприятие партньор, към Декларацията се прилага и Справка за обобщените параметри на предприятието . Справката следва да съдържа информация за всяко от свързаните предприятия и/или предприятие партньор.
Кандидатстващото за подкрепа предприятие следва да представи и копия на следните документи, заверени с текст „Вярно с оригинала“ и подпис на представляващия предприятието или с валиден квалифициран електронен подпис (КЕП) на представляващия предприятието относими и отразяващи разпределението на капитала за периода, за който се отнасят декларираните данни в Декларацията за обстоятелствата по чл.3 и чл. 4 от ЗМСП:
а) Книга за акционерите – приложимо за акционерните дружества с поименни акции;
б) Дружествен договор – приложимо за дружествата с ограничена отговорност, едноличните дружества с ограничена отговорност (Учредителен акт), събирателните дружества и командитните дружества;
в) Книга за акционерите и устав – приложимо за командитните дружества с акции;
г) Справка за разпределение на капитала на дружеството – приложимо за акционерните дружества;
д) Отчет за приходите и разходите, и Счетоводен баланс за последните две приключили финансови години;
e) Отчет за заетите лица, средства за работна заплата и други разходи за труд за последните две приключили финансови години.
Документи по букви от а) до e) се представят за предприятието кандидат, както и за всички „свързани предприятия“ и/или „предприятия партньор“, посочени в Справката за обобщените параметри на предприятието, което подава декларацията по чл.3 и чл.4 от ЗМСП.
Пакет документи във връзка с Регламент (ЕС) № 2016/679 от 27 април 2016 г. за обработването на лични данни в рамките на ИАНМСП (GDPR) в оригинал с подпис на представляващия предприятието или с валиден квалифициран електронен подпис (КЕП) на представляващия предприятието.
Декларациите се представят в оригинал, подписани собственоръчно или с валиден квалифициран електронен подпис (КЕП) на представляващия предприятието.
Всеки кандидат за участие на националния щанд, задължително следва да се запознае с Правила за кандидатстване за участие в изложби, търговски мисии и други промоционални дейности и прояви, организирани от ИАНМСП в страната и чужбина и с Правила за поведение.
Крайният срок за подаване на заявка за участие с изискуемите документи е 29.03.2024 г. /петък/. Заявката се подава:
– на адрес ИАНМСП, Деловодството, 1000 София, ул. „Леге” № 2-4;
– по електронен път и с квалифициран електронен подпис (КЕП) на един от следните електронни адреси – office@sme.government.bg; www.b2bconnect.bg (на страницата на съответната проява).
Документи, подадени в деловодството на ИАНМСП след крайния срок за кандидатстване не се разглеждат. При подаване по пощата или чрез куриер важи датата на получаване в деловодството на ИАНМСП. Документите, изпратени през платформата www.b2bconnect.bg или на електронен адрес office@sme.government.bg, подписани с квалифициран електронен подпис, получени след работно време, но в рамките на крайния срок, се регистрират на следващия работен ден.
За допълнителна информация може да се обръщате към:
Тереза Мутафова, главен експерт в отдел МИК, тел.: (02) 940 79 88, имейл: t.mutafova@sme.government.bg
Траян Трендафилов, главен експерт в отдел МИК, тел.: (02) 940 79 81, имейл: t.trendafilov@sme.government.bg
Бизнес форум „Електроиндустрия 2024“ с нетуъркинг, 11.04.2024 г.
Бизнес форум „Електроиндустрия 2024“ с нетуъркинг, 11.04.2024 г., зала „Средец“ на хотел „София Балкан Палас“ (бивш хотел „Шератон“), гр. София
Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия (ИАНМСП), съвместно с Българската асоциация на електротехниката и електрониката (БАСЕЛ), организират Бизнес форум „Електроиндустрия 2024“ с нетуъркинг, който ще се проведе на 11 април 2024 г. в зала „Средец“ на хотел „София Балкан Палас“ (бивш хотел „Шератон“), гр. София.
Като отрасъл с история и традиции в българската икономика, представляващ всички аспекти на електротехническата, електронната и съпътстващите индустрии, секторът е високотехнологичен, с богато и динамично портфолио и сериозен принос към технологичния напредък и експортния потенциал на България. За последните години се наблюдава трикратно увеличение на обема на производството в този бранш, което съставлява 10 % от цялата българска преработваща индустрия. По отношение на генерирания износ, секторът е на първо място с дял от 11% от общия износ на България.
Събитието на 11 април 2024 г. е ориентирано към малките и средните предприятия и възможностите за тяхното технологично развитие и ще предложи платформа за обмен на опит, новости и добри практики. Утвърдени български и чуждестранни лектори и панелисти, с водещи позиции в областта на дигиталната трансформация, зеления преход и електромобилността, ще представят иновациите и ползата от имплементирането им в тези области на икономиката.
Участниците в дискусионните панели „Дигитална трансформация“, „Зелен преход“, „Електромобилност“ и „Успешни примери от електроиндустрията в международен план“ ще запознаят всички присъстващи със свързаността на всеки един производствен процес с електроиндустрията и ползите, които тя може да предостави в развитието и модернизирането на предприятията и повишаването на тяхната конкурентоспособност в световен мащаб.
Предвидените във втората част на форума двустранни бизнес срещи и нетуъркинг ще предоставят оптимална възможност за установяване на добри партньорства за взаимноизгоден бизнес с фирми от Европа и региона на Балканския полуостров, както и с представители на търговско-икономическите секции към чуждестранните посолства в България.
При проявен интерес следва да бъде направена предварителна регистрация на профила на събитието на www.b2bconnect.bg в срок до 08 април 2024 г.
За допълнителна информация може да се обръщате към Томислав Атанасов, тел.: 02/940 79 83 и Николина Георгиева, тел.: 02/ 940 79 77.
Участието в събитието е безплатно и се организира по проект BG16RFPR001-1.002-0001 „Реализация на мерки за интернационализация на българските МСП чрез подкрепа дейността на Изпълнителна агенция за насърчаване на малките и средните предприятия“, в изпълнение на дейност №7 „Организиране и провеждане на бизнес форуми, конференции, контактни борси и други бизнес събития с двустранни срещи или нетуъркинг между български и чуждестранни фирми в страната“, финансиран от Европейския фонд за регионално развитие чрез Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2021–2027 г., по който ИАНМСП е институционален бенефициент.
Приложение: Проект на програма
ИАНМСП СТАВА ИНСТИТУЦИОНАЛЕН ПАРТНЬОР НА VI-Я ГОДИШЕН ФОРУМ “ОТГОВОРНО ПРОИЗВОДСТВО И ТЪРГОВИЯ“, ОРГАНИЗИРАН ОТ СПИСАНИЕ “МЕНИДЖЪР”
ИАНМСП СТАВА ИНСТИТУЦИОНАЛЕН ПАРТНЬОР НА VI-Я ГОДИШЕН ФОРУМ “ОТГОВОРНО ПРОИЗВОДСТВО И ТЪРГОВИЯ“, ОРГАНИЗИРАН ОТ СПИСАНИЕ “МЕНИДЖЪР”
На 28 март 2024 г., в Capital Fort, списание „Мениджър“ ще събере на едно място производители от леката индустрия, представители на FMCG и Retail компании и експерти, за да предложат бизнес визия за развитие в сектора на фона на значими предизвикателства и трансформационни тенденции в глобална и национална среда. Шестият годишен форум на списание „Мениджър“, в партньорство с ИАНМСП, разширява своя обхват като теми и участници в контекста на ескалиращите изисквания за конкурентоспособност на производители и търговци както на вътрешния, така и външния пазар и се фокусира върху критични въпроси като икономическа несигурност, нови регулации и интегриране на технологии в услугите.
„Храни и напитки – трансформация и адаптация“ е темата на първия панел. В него ще се търсят отговори на въпросите, свързани с управление на качеството в хранително-вкусовата промишленост при нарастващи изисквания на потребителите и необходимостта от ефективни сценарии за продажба. Как се гарантира качеството на храните, когато БДС отпада? Как да се отговори на нарастващото търсене при по-високи производствени цени? Допълнителна административна тежест ли е Наредбата за стоки с висок фискален риск? Как се гарантира устойчивост във взаимоотношенията производители – търговци?
„E-commerce – стойност на всяка цена“ е фокусът на втория панел. Ще бъдат обсъдени технологичните иновации, персонализацията на онлайн пазаруването и актуалните тенденции в онлайн търговията като водещи фактори за промяна в търговията в глобален мащаб.
Третият панел е посветен на „Експортната сила на България“. В него ще бъдат представени стратегии за успешна експанзия на чужди пазари, добри практики в експлоатирането на конкурентните предимства на българската продукция и възможностите – както за бранд позициониране, така и за изграждане на положителен имидж на страната в подкрепа на бизнес климата за наши компании зад граница и у нас.
Регистрацията за предстоящия 6-ти годишен форум „Отговорни производители“ е отворена и безплатна.
VI годишен форум „Отговорно производство и търговия” е със свободен достъп срещу предварителна регистрация, която можете да направите на следния линк: manager.bg/events
Повече информация за темите и участниците в дискусиите – открийте на страницата на събитието https://manager.bg/events/vi-godishen-forum-otgovorno-proizvodstvo-i-targovia
Генерален партньор: Kaufland
Институционални партньори:
ИАНМСП, БСК, Сдружение ,,Храни и напитки“, Френско-Българска търговска и индустриална камара; Нидерландско-Българска бизнес асоциация; Българска търговско-промишлена палата; Германо-Българска индустриално-търговска камара
Медийни партньори:
БНТ, dir.bg
Покана за участие в международното изложение за енергийно ефективно, екологично и функционално строителство АРХИТЕКТУРНО СТРОИТЕЛНА СЕДМИЦА, 03 – 06 април 2024, ИЕЦ, гр. София
Покана за участие в международното изложение за енергийно ефективно, екологично и функционално строителство АРХИТЕКТУРНО СТРОИТЕЛНА СЕДМИЦА, 03 – 06 април 2024, ИЕЦ, гр. София
Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия (ИАНМСП) има удоволствието да Ви покани да участвате като изложител на щанд на международното изложение за енергийно ефективно, екологично и функционално строителство АРХИТЕКТУРНО СТРОИТЕЛНА СЕДМИЦА, 03 – 06 април 2024, ИЕЦ, гр. София.
Участието на малки и средни предприятия (МСП) в АРХИТЕКТУРНО СТРОИТЕЛНА СЕДМИЦА 2024 се организира и финансира със средства по Проект BG16RFPR001-1.002-0001 „Реализация на мерки за интернационализация на българските МСП чрез подкрепа дейността на Изпълнителна агенция за насърчаване на малките и средните предприятия“ по Програма „Конкурентоспособност и иновации в предприятията“ 2021-2027.
Основните теми на изложението са: Строителнo оборудване и механизация, Груб строеж, Външни довършителни дейности, Интериорни материали и технологии, Вертикално планиране и ландшафт, Индустриално строителство и оборудване, BIM технологии, Софтуер, Сградна автоматизация, ОВиК, Smart системи.
За участие на АРХИТЕКТУРНО СТРОИТЕЛНА СЕДМИЦА, Агенцията поема напълно или частично разходите на български предприятия за:
- Наем на изложбена площ;
- Проектиране, изграждане на стандартна конструкция на щанда, оборудване и аранжиране на индивидуалното работно място;
- Регистрационни и медийни такси;
Одобрените за участие предприятия, следва да поемат разходите за:
- Комунални услуги и консумативи по време на изложението;
- Транспорт и обработката на експонати и други изложбени компоненти;
- Командироване на представител/и (пътни, дневни и квартирни);
- Застраховка на представителите на предприятието;
- Застраховка на експонатите по време на транспортирането им и провеждането на изложбата;
- Заявени допълнителни услуги;
- Заявена допълнителна изложбена площ.
Определянето на размера на самофинансиране за участие в изложението е съобразно броя на участията на дадено предприятие в прояви по текущия Проект BG16RFPR001-1.002-0001, стартирал на 11 август 2023 г:
- Предприятие, участващо за първи път в промоционални дейности и прояви, организирани от ИАНМСП по текущия проект, стартирал на 11 август 2023 г., не подлежи на самофинансиране. ИАНМСП поема 100% от направените за него разходи за съответната промоционална дейност или проява.
- Предприятие, участващо за втори, трети и т.н. път в промоционални дейности и прояви, организирани от ИАНМСП по текущия проект, стартирал на 11 август 2023 г заплаща 30% от направените за него разходи за съответната промоционална дейност или проява.
За Международно изложение за енергийно ефективно, екологично и функционално строителство АРХИТЕКТУРНО СТРОИТЕЛНА СЕДМИЦА, 03 – 06 април 2024, ИЕЦ, гр. София, размерът на сумата за възстановяване в размер на 30%, се определя на база на разделянето на прогнозния бюджет на одобрения брой МСП участници, както следва:
– При участието на минимален брой предприятия – 5, одобрените за участие фирми следва да заплатят съфинансиране не повече от 3 200,00 лева с ДДС.
– При участието на максимален брой предприятия – 6, одобрените за участие фирми следва да заплатят съфинансиране не по-малко от 2 666,67 лева с ДДС.
– Крайната сума от 30%-то финансиране от страна на кандидата, ще бъде преизчислена и прецизирана спрямо броя на одобрените за участие предприятия от страна на ИАНМСП. За тази сума предприятията ще бъдат уведомени с официално писмо, преди подписване на договор за участие между Агенцията и кандидата.
– В случай на не достигане на горецитирания минимум от 5 участници, ИАНМСП си запазва правото на прекратяване организацията на националното участие.
Проектът е насочен към подпомагане на интернационализацията на МСП в райони в преход и в по-слабо развити райони. За райони в преход се счита: Югозападният район за планиране, включващ областите: Благоевград, Кюстендил, Перник, Софийска и София. За по-слабо развити райони се считат всички останали райони за планиране. Съгласно Условията за изпълнение на настоящия Проект, финансирането на районите в преход е приблизително 1/6 от бюджета на Проекта, а за по-слабо развити райони приблизително 5/6 от бюджета на Проекта.
Участието в международни панаири/специализирани изложби на българските предприятия представлява минимална помощ по смисъла на Регламент (EС) № 1407/2013 г. относно прилагането на чл. 107 и чл. 108 от Договора за функционирането на Европейския съюз към помощта de minimis. Информация за предоставените на Вашето предприятие минимални помощи може да получите на http://minimis.minfin.bg/ReportBulstat.aspx.
За класиране за участие със щанд, предприятието кандидат трябва да отговаря на следните изисквания:
- Да не участва за собствена сметка в конкретната проява;
- Да притежава допустим Код на основна икономическа дейност (КИД) съгласно Условията за допустимост на ПКИП.
- Всички предприятия по смисъла на §1, т.1 от Допълнителната разпоредба на Закона за малките и средните предприятия (ЗМСП), които отговарят на критериите за микро, малко или средно предприятие съгласно чл. З и чл. 4 от ЗМСП.
Предприятието кандидат подава следните документи за заявяване на участие в промоционални дейности и прояви:
- Заявка за участие с „Критерии за оценка и класиране“ по образец и в оригинал с подпис на представляващия предприятието или с валиден квалифициран електронен подпис (КЕП) на представляващия предприятието и с приложени документи-доказателства.
- Документ, доказващ принадлежност към райони в преход или слабо развити райони, като: Удостоверение от съответната община за наличие/липса на задължения по Закона за местни данъци и такси, Служебна бележка от РЗИ за регистрация на обект в Районалния регистър на обектите с обществено предназначение, контролирани от РЗИ в съответната област; договор за наем на производствена, складова сграда или др. обект, нотариален акт за притежание на производствена, складова сграда или др. обект и/или и други документи, удостоверяващи обстоятелството за принадлежност към даден район, в оригинал или заверено копие с текст “Вярно с оригинала” и подпис на представляващия предприятието или с валиден квалифициран електронен подпис (КЕП) на представляващия предприятието.
- Удостоверение за код на дейност по КИД-2008, издадено от Националния статистически институт (НСИ) за предходната приключила финансова година в оригинал или заверено копие с текст „Вярно с оригинала“ и подпис на представляващия предприятието или с валиден квалифициран електронен подпис (КЕП) на представляващия предприятието. – Условия за допустимост
- Удостоверение по чл. 87, ал.6 от ДОПК за липса на публични задължения по чл. 162, ал.2, т.1 от ДОПК към държавата, издадено от Национална агенция за приходите (НАП), издадено не по-рано от 6 месеца към датата на кандидатстване в оригинал или заверено копие с текст „Вярно с оригинала“ и подпис на представляващия предприятието или с валиден квалифициран електронен подпис (КЕП) на представляващия предприятието.
При непредставяне от страна на кандидата на Удостоверение от НАП за липсата или наличието на задължения, ИАНМСП извършва служебна проверка. В случай, че служебната проверка установи наличие на задължения, на кандидата ще бъде определен срок за погасяване. Същият следва да удостовери погасяване на задължението като представи Удостоверение от НАП за липсата на задължения, издадено след датата на уведомителното писмо.
Ако кандидатът представи Удостоверение от НАП за наличие на задължения и годишен отчет за приходите и разходите от последната приключила финансова година, то същият ще се счита за допустим, в случай че задълженията са до 1% от годишния оборот за последната приключила финансова година, но не повече от 50 000 лв. (петдесет хиляди лева). В този случай, следва да бъдат представени документи, от които да е видно, че е договорено отсрочване или разсрочване на задълженията с погасителен план и/или с посочени дати за окончателно изплащане на дължимите суми.
- Декларация за минимални помощи и липса на двойно финансиране по образец и в оригинал и подписана от представляващия предприятието или с валиден квалифициран електронен подпис (КЕП) на представляващия предприятието с приложени Данни за получена минимална помощ по образец и в оригинал с подпис на представляващия предприятието или с валиден квалифициран електронен подпис (КЕП) на представляващия предприятието.
Размерът на получените минимални помощи се определя като сбор от помощта, за която се кандидатства и получената минимална помощ на територията на Република България за тригодишен период от страна на:
а) Предприятието получател;
б) Предприятията, с които предприятието получател попада в група „Едно и също предприятие“ по смисъла на Регламент на Европейския съюз (ЕС) №2023/2831 на Комисията от 13 декември 2023 г. относно прилагането на членове 107 и 108 от Договора за функционирането на Европейския съюз към помощта „de minimis“;
в) Всички предприятия, които са се влели, слели или са придобити от някое от предприятията, които попадат в група „Едно и също предприятие“ с предприятието получател съгласно Регламент на Европейския съюз (ЕС) №2023/2831 на Комисията от 13 декември 2023 г. относно прилагането на членове 107 и 108 от Договора за функционирането на Европейския съюз към помощта „de minimis“;
г) Предприятията, които попадат в група „Едно и също предприятие“ с предприятието получател и са се възползвали от помощ „de minimis“ преди разделяне или отделяне съгласно Регламент на Европейския съюз (ЕС) №2023/2831 на Комисията от 13 декември 2023 г. относно прилагането на членове 107 и 108 от Договора за функционирането на Европейския съюз към помощта „de minimis“.
- Декларация за обстоятелствата по чл.З и чл.4 от Закона за малките и средните предприятия (ЗМСП) за предходната приключила финансова година по образец и в оригинал с подпис на представляващия предприятието или с валиден квалифициран електронен подпис (КЕП) на представляващия предприятието.
Когато предприятието е свързано и/или предприятие партньор, към Декларацията се прилага и Справка за обобщените параметри на предприятието (Образец 6 към настоящите правила). Справката следва да съдържа информация за всяко от свързаните предприятия и/или предприятие партньор.
Указания за попълване на Декларация по чл. 3 и чл. 4 от ЗМСП
Кандидатстващото за подкрепа предприятие следва да представи и копия на следните документи, заверени с текст „Вярно с оригинала“ и подпис на представляващия предприятието или с валиден квалифициран електронен подпис (КЕП) на представляващия предприятието относими и отразяващи разпределението на капитала за периода, за който се отнасят декларираните данни в Декларацията за обстоятелствата по чл.3 и чл. 4 от ЗМСП:
а) Книга за акционерите – приложимо за акционерните дружества с поименни акции;
б) Дружествен договор – приложимо за дружествата с ограничена отговорност, едноличните дружества с ограничена отговорност (Учредителен акт), събирателните дружества и командитните дружества;
в) Книга за акционерите и устав – приложимо за командитните дружества с акции;
г) Справка за разпределение на капитала на дружеството – приложимо за акционерните дружества;
д) Отчет за приходите и разходите и Счетоводен баланс за последните две приключили финансови години;
- e) Отчет за заетите лица, средства за работна заплата и други разходи за труд за последните две приключили финансови години.
Документи по букви от а) до e) се представят за предприятието кандидат, както и за всички „свързани предприятия“ и/или „предприятия партньор“, посочени в Справката за обобщените параметри на предприятието, което подава декларацията по чл.3 и чл.4 от ЗМСП.
- Пакет документи във връзка с Регламент (ЕС) № 2016/679 от 27 април 2016 г. за обработването на лични данни в рамките на ИАНМСП (GDPR) в оригинал с подпис на представляващия предприятието или с валиден квалифициран електронен подпис (КЕП) на представляващия предприятието.
Декларациите се представят в оригинал, подписани собственоръчно или с валиден квалифициран електронен подпис (КЕП) на представляващия предприятието.
Всеки кандидат за участие на щанд, задължително следва да се запознае с Правила за кандидатстване за участие в изложби, търговски мисии и други промоционални дейности и прояви, организирани от ИАНМСП в страната и чужбина.
При интерес за участие в изложението, следва най-късно до 20.03.2024 г., /сряда/ включително, предприятието да подаде изискуемите документи в деловодството на ИАНМСП по един от следните начини:
– в деловодството на ИАНМСП, по поща, куриер или лично на адрес: 1000 София, ул. „Леге” № 2-4, в срок до 20.03.2024 г., (сряда) включително. При подаване по пощата или чрез куриер важи датата на получаване в деловодството на ИАНМСП.
По електронен път и подписани с квалифициран електронен подпис (КЕП) на един от следните електронни адреси:
- на електронен адрес: office@sme.government.bg;
- на платформата b2bconnect.bg/ на страницата на съответната проява.
Документи, подадени в деловодството на ИАНМСП след крайния срок за кандидатстване не се разглеждат. При подаване по пощата или чрез куриер важи датата на получаване в деловодството на ИАНМСП. Документите, изпратени през платформата www.b2bconnect.bg или на електронен адрес office@sme.government.bg, подписани с квалифициран електронен подпис, получени след работно време, но в рамките на крайния срок, се регистрират на следващия работен ден. Срокът се счита за спазен, ако те са получени до 24:00 ч. на последния за кандидатстване ден.
След одобрение на предприятието кандидат, ИАНМСП ще Ви уведоми с официално писмо.
За допълнителна информация може да се обръщате към:
- Росица Асенова, главен експерт в отдел „Международни изложби и конференции“, ИАНМСП, тел. 02/ 940 7980, e-mail: r.assenova@sme.government.bg
- Магдалена Маджурова, главен експерт в отдел „Международни изложби и конференции“, тел. 02/ 940 79 70, email: madzhurova@sme.government.bg.
Покана за участие в международното изложение за мода и аксесоари WHO’S NEXT 2024 (08 – 10.09.2024, гр. Париж, Франция)
Покана за участие в международното изложение за мода и аксесоари WHO’S NEXT 2024 (08 – 10.09.2024, гр. Париж, Франция)
Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия (ИАНМСП) има удоволствието да Ви покани да участвате като изложител на национален щанд на международното изложение за мода и аксесоари Who’s Next 2024 (08 – 10.09.2024, гр. Париж, Франция). Това е вълнуваща възможност да представите вашата колекция пред водещи лица от модния свят, да се свържете с потенциални клиенти и да установите ценни контакти в индустрията.
Международното изложение Who’s Next Paris е известно със своето разнообразие от модни марки и дизайнери, които представят най-новите тенденции в модата. Той е едно от най-големите и влиятелни събития в модната индустрия и е място, където се срещат професионалисти от целия свят. Организира се два пъти годишно от 1994 г. насам. Представят се мода, аксесоари, обувки, чанти, бижута, шапки, кожени изделия и др. Who’s Next протича с богата съпътстваща програма от ревюта, презентации, конкурси и семинари.
Паралелно с Who’s Next се провеждат и следните съпътстващи събития:
- BIJORHCA – единственото международно търговско изложение, посветено на пазара на бижута.
- IMPACT at Who’s Next – инициатива, посветена на еко-отговорната мода и създаване, както и на всички положителни действия в модата за екологичния преход на пазара.
- INTERFILIERE PARIS – събитие, посветено на решения и иновации за модни търговци и марки.
Участието на малки и средни предприятия (МСП) в Who’s Next 2024 се организира и финансира със средства по Проект BG16RFPR001-1.002-0001 „Реализация на мерки за интернационализация на българските МСП чрез подкрепа дейността на Изпълнителна агенция за насърчаване на малките и средните предприятия“ по Програма „Конкурентоспособност и иновации в предприятията“ 2021-2027.
За участие в Who’s Next 2024, Агенцията поема напълно или частично разходите на български предприятия за:
- Наем на изложбена площ;
- Проектиране и изграждане на щанд;
- Оборудване и обзавеждане на изложбеното място;
- Регистрационни и/или медийни такси;
- Национална идентификация на българския щанд;
- Пропуски на изложителите;
- Услуги, консумативи и други в рамките на утвърдения бюджет.
Определянето на размера на сумата за съфинансиране на участието е съобразно броя на участията на дадено предприятие в прояви по Проект BG16RFPR001-1.002-0001 „Реализация на мерки за интернационализация на българските предприятия, който стартира на 11 август 2023 г.
Предприятие, което участва за първи път в промоционални дейности и прояви, организирани от ИАНМСП по горецитирания проект, не дължи съфинансиране. ИАНМСП поема 100% от направените за него разходи за съответната промоционална дейност или проява.
Предприятие с две и повече участия в промоционални дейности и прояви, организирани от ИАНМСП по горецитирания проект заплаща 30% от направените за него разходи за съответната промоционална дейност или проява.
Одобрените за участие предприятия следва да поемат разходите за:
- Спедиция, митническа обработката и застраховка на експонатите и други изложбени компоненти по време на транспортирането им и провеждането на изложението;
- Командироване на представител/и (пътни, дневни и квартирни);
- Застраховка на представителите на предприятието;
- Заявени допълнителни услуги, извън изброените в Общите условия за участие.
Определянето на размера на самофинансиране за участие в изложението е съобразно броя на участията на дадено предприятие в прояви по текущия Проект BG16RFPR001-1.002-0001, стартирал на 11 август 2023 г:
- Предприятие, участващо за първи път в промоционални дейности и прояви, организирани от ИАНМСП по текущия проект, стартирал на 11 август 2023 г., не подлежи на самофинансиране. ИАНМСП поема 100% от направените за него разходи за съответната промоционална дейност или проява.
- Предприятие, участващо за втори, трети и т.н. път в промоционални дейности и прояви, организирани от ИАНМСП по текущия проект, стартирал на 11 август 2023 г заплаща 30% от направените за него разходи за съответната промоционална дейност или проява.
За международното изложение Who’s Next 2024, размерът на сумата за възстановяване в размер на 30%, се определя на база на разделянето на прогнозния бюджет на одобрения брой МСП участници, както следва:
При участието на минимален брой предприятия – 10, одобрените за участие фирми следва да заплатят съфинансиране не повече от 6 000,00 лева с ДДС.
– При участието на максимален брой предприятия – 12, одобрените за участие фирми следва да заплатят съфинансиране не по-малко от 5 000,00 лева с ДДС.
– Крайната сума от 30%-то финансиране от страна на кандидата, ще бъде преизчислена и прецизирана спрямо броя на одобрените за участие предприятия от страна на ИАНМСП. За тази сума предприятията ще бъдат уведомени с официално писмо, преди подписване на договор за участие между Агенцията и кандидата.
– В случай на не достигане на горецитирания минимум от 10 участници, ИАНМСП си запазва правото на прекратяване организацията на участието.
Проектът е насочен към подпомагане на интернационализацията на МСП в райони в преход и в по-слабо развити райони. За райони в преход се счита: Югозападният район за планиране, включващ областите: Благоевград, Кюстендил, Перник, Софийска и София. За по-слабо развити райони се считат всички останали райони за планиране. Съгласно Условията за изпълнение на настоящия Проект, финансирането на районите в преход е приблизително 1/6 от бюджета на Проекта, а за по-слабо развити райони приблизително 5/6 от бюджета на Проекта.
Предприятията участници могат да бъдат финансирани само под формата на минимални помощи в съответствие с изискванията на Регламент (ЕС) 2023/2831 на Комисията от 13 декември 2023 г., относно прилагането на членове 107 и 108 от Договора за функционирането на Европейския съюз към помощта „de minimis“. Максималният размер на помощта „de minimis“ не може да надхвърля 300 000 евро или 586 749 лева за период от три предходни години (считано от датата на предоставяне на помощта) за едно и също предприятие:
а) Предприятието получател;
б) Предприятията, с които предприятието получател попада в група „Едно и също предприятие“ по смисъла на чл.2, параграф 2 на Регламент (EС) 2023/2831 на Комисията от 13 декември 2023 г.;
в) Всички предприятия, които са се влели, слели или са придобити от някое от предприятията, които попадат в група „Едно и също предприятие“ с предприятието получател съгласно чл.3, параграф 8 на Регламент (EС) 2023/2831 на Комисията от 13 декември 2023 г.;
г) Предприятията, които попадат в група „Едно и също предприятие“ с предприятието получател и са се възползвали от помощ „de minimis“ преди разделяне или отделяне съгласно чл.3, параграф 9 на Регламент (EС) 2023/2831 на Комисията от 13 декември 2023 г.
В случай, че бенефициентът на минимална помощ надхвърли определения лимит, съгласно Регламент (ЕС) № 2023/2831, получателят на минималната помощ се задължава да възстанови пълния размер на получената минимална помощ.
ИАНМСП информира писмено получателите на минималните помощи. Справка за предоставените минимални помощи може да бъде извършена на следния директен линк: http://minimis.minfin.bg/ReportBulstat.aspx.
Предприятието кандидат трябва да отговаря на следните изисквания:
- Да не участва за собствена сметка в конкретната проява;
- Да притежава допустим Код на основна икономическа дейност (КИД) съгласно Условията за допустимост на ПКИП.
- Всички предприятия по смисъла на §1, т.1 от Допълнителната разпоредба на Закона за малките и средните предприятия (ЗМСП), които отговарят на критериите за микро, малко или средно предприятие съгласно чл. З и чл. 4 от ЗМСП.
Предприятието кандидат подава следните документи за заявяване на участие в промоционални дейности и прояви:
- Заявка за участие с „Критерии за оценка и класиране“ по образец и в оригинал с подпис на представляващия предприятието или с валиден квалифициран електронен подпис (КЕП) на представляващия предприятието и с приложени документи-доказателства.
- Документ, доказващ принадлежност към райони в преход или слабо развити райони, като: Удостоверение от съответната община за наличие/липса на задължения по Закона за местни данъци и такси, Служебна бележка от РЗИ за регистрация на обект в Районалния регистър на обектите с обществено предназначение, контролирани от РЗИ в съответната област; Договор за наем на производствена, складова сграда или др. обект, нотариален акт за притежание на производствена, складова сграда или др. обект и/или и други документи, удостоверяващи обстоятелството за принадлежност към даден район, в оригинал или заверено копие с текст “Вярно с оригинала” и подпис на представляващия предприятието или с валиден квалифициран електронен подпис (КЕП) на представляващия предприятието.
- Удостоверение за код на дейност по КИД-2008, издадено от Националния статистически институт (НСИ) за предходната приключила финансова година в оригинал или заверено копие с текст „Вярно с оригинала“ и подпис на представляващия предприятието или с валиден квалифициран електронен подпис (КЕП) на представляващия предприятието.
- Удостоверение по чл. 87, ал.6 от ДОПК за липса на публични задължения по чл. 162, ал.2, т.1 от ДОПК към държавата, издадено от Национална агенция за приходите (НАП), издадено не по-рано от 6 месеца към датата на кандидатстване в оригинал или заверено копие с текст „Вярно с оригинала“ и подпис на представляващия предприятието или с валиден квалифициран електронен подпис (КЕП) на представляващия предприятието.
При непредставяне от страна на кандидата на Удостоверение от НАП за липсата или наличието на задължения, ИАНМСП извършва служебна проверка. В случай, че служебната проверка установи наличие на задължения, на кандидата ще бъде определен срок за погасяване. Същият следва да удостовери погасяване на задължението като представи Удостоверение от НАП за липсата на задължения, издадено след датата на уведомителното писмо.
Ако кандидатът представи Удостоверение от НАП за наличие на задължения и годишен отчет за приходите и разходите от последната приключила финансова година, то същият ще се счита за допустим, в случай че задълженията са до 1% от годишния оборот за последната приключила финансова година, но не повече от 50 000 лв. (петдесет хиляди лева). В този случай, следва да бъдат представени документи, от които да е видно, че е договорено отсрочване или разсрочване на задълженията с погасителен план и/или с посочени дати за окончателно изплащане на дължимите суми.
- Декларация за минимални помощи и липса на двойно финансиране по образец и в оригинал и подписана от представляващия предприятието или с валиден квалифициран електронен подпис (КЕП) на представляващия предприятието с приложени Данни за получена минимална помощ по образец и в оригинал с подпис на представляващия предприятието или с валиден квалифициран електронен подпис (КЕП) на представляващия предприятието.
- Декларация за обстоятелствата по чл.З и чл.4 от Закона за малките и средните предприятия (ЗМСП) за предходната приключила финансова година по образец и в оригинал с подпис на представляващия предприятието или с валиден квалифициран електронен подпис (КЕП) на представляващия предприятието. Указания за попълване на декларацията.
Когато предприятието е свързано и/или предприятие партньор, към Декларацията се прилага и Справка за обобщените параметри на предприятието (Образец 6 към настоящите правила). Справката следва да съдържа информация за всяко от свързаните предприятия и/или предприятие партньор.
Кандидатстващото за подкрепа предприятие следва да представи и копия на следните документи, заверени с текст „Вярно с оригинала“ и подпис на представляващия предприятието или с валиден квалифициран електронен подпис (КЕП) на представляващия предприятието относими и отразяващи разпределението на капитала за периода, за който се отнасят декларираните данни в Декларацията за обстоятелствата по чл.3 и чл. 4 от ЗМСП:
а) Книга за акционерите – приложимо за акционерните дружества с поименни акции;
б) Дружествен договор – приложимо за дружествата с ограничена отговорност, едноличните дружества с ограничена отговорност (Учредителен акт), събирателните дружества и командитните дружества;
в) Книга за акционерите и устав – приложимо за командитните дружества с акции;
г) Справка за разпределение на капитала на дружеството – приложимо за акционерните дружества;
д) Отчет за приходите и разходите и Счетоводен баланс за последните две приключили финансови години;
- e) Отчет за заетите лица, средства за работна заплата и други разходи за труд за последните две приключили финансови години.
Документи по букви от а) до e) се представят за предприятието кандидат, както и за всички „свързани предприятия“ и/или „предприятия партньор“, посочени в Справката за обобщените параметри на предприятието, което подава декларацията по чл.3 и чл.4 от ЗМСП.
- Пакет документи във връзка с Регламент (ЕС) № 2016/679 от 27 април 2016 г. за обработването на лични данни в рамките на ИАНМСП (GDPR) в оригинал с подпис на представляващия предприятието или с валиден квалифициран електронен подпис (КЕП) на представляващия предприятието.
Декларациите се представят в оригинал, подписани собственоръчно или с валиден квалифициран електронен подпис (КЕП) на представляващия предприятието.
Всеки кандидат за участие на щанд, задължително следва да се запознае с Правила за кандидатстване за участие в изложби, търговски мисии и други промоционални дейности и прояви, организирани от ИАНМСП в страната и чужбина.
При интерес за участие в изложението, следва най-късно до 21.03.2024 г. (четвъртък) включително, предприятието да подаде изискуемите документи в деловодството на ИАНМСП по един от следните начини:
– в деловодството на ИАНМСП, по поща, куриер или лично на адрес: 1000 София, ул. „Леге” № 2-4, в срок до 21.03.2024 г. (четвъртък) включително. При подаване по пощата или чрез куриер важи датата на получаване в деловодството на ИАНМСП.
По електронен път и подписани с квалифициран електронен подпис (КЕП) на един от следните електронни адреси:
- на електронен адрес: office@sme.government.bg;
- на платформата b2bconnect.bg на страницата на съответната проява.
Документи, подадени в деловодството на ИАНМСП след крайния срок за кандидатстване не се разглеждат. При подаване по пощата или чрез куриер важи датата на получаване в деловодството на ИАНМСП. Документите, изпратени през платформата www.b2bconnect.bg или на електронен адрес office@sme.government.bg, подписани с квалифициран електронен подпис, получени след работно време, но в рамките на крайния срок, се регистрират на следващия работен ден. Срокът се счита за спазен, ако те са получени до 24:00 ч. на последния за кандидатстване ден.
За допълнителна информация може да се обръщате към:
- Росица Асенова, главен експерт в отдел „Международни изложби и конференции“, ИАНМСП, тел. 02/ 940 7980, e-mail: r.assenova@sme.government.bg;
- Тереза Мутафова, главен експерт в отдел „Международни изложби и конференции“, тел. 02/ 940 79 88, email: t.mutafova@sme.government.bg.
ИАНМСП с нова инициатива – организиране на институционален щанд на Balkan eCommerce Summit
ИАНМСП с нова инициатива – организиране на институционален щанд на Balkan eCommerce Summit
Чрез подкрепата на ИАНМСП, на 4 и 5.04.2024 г., имате възможността да се впуснете в света на онлайн бизнеса на най-голямото събитие в региона – Balkan ecommerce summit. Тук ще се срещнете с водещи експерти, предприемачи и иноватори от целия Балкански полуостров, за да обсъдите последните тенденции и предизвикателства на електронната търговията. Подгответе се за най-динамичните и вдъхновяващи два дни, които ще Ви помогнат да развиете успешно своя онлайн бизнес!
Причината ИАНМСП да организира институционален щанд и да подкрепя събитието е неговата наситена програма, пълна с практични съвети за бизнеса. Дневният ред включва панелни дискусии, презентации и работилници, фокусирани върху актуални теми като e-commerce тенденции, цифров маркетинг, изкуствен интелект, логистика и доставки, електронни плащания и много други. Очаква се високоинтересна дискусия между експертите от индустрията, която ще предостави ценни идеи, ноу-хау и опит в областта на онлайн бизнеса.
Ще имате възможност да се срещнете с утвърдени фигури като създателя и организатор на Balkan Ecommerce Summit – Никола Илчев – опитен предприемач и експерт в областта на електронната търговия; Daniel Trost – вещ професионалист в цифровата индустрия с 20-годишен опит и глобално познаване на различни вертикали. Той ще бъде част от Balkan eCommerce Summit като лектор и ще говори на тема: „The unleashed power of Microsoft Advertising Full stack“; Adam Nowakowski ще разгърне на темата „The Role of AI for Cross-Border Sales; Carmen Cureu – директор “Пазарни проучвания” в Geopost, отговаряща за проучванията на пазара и потребителите в световен мащаб. От сцената на Balkan eCommerce Summit тя ще разкрие: Why is eCommerce More Dynamic in The Balkans Than in The Rest of Europe?
Допълнително, събитието ще бъде обогатено от участието на много други известни специалисти, които ще споделят своите знания и опит с участниците.
За повече информация относно регистрация и програма, посетете следните електронни страници: https://balkanecommerce.com/ https://balkanecommerce.com/partners/bsmepa/
При нужда от съдействие, не се колебайте да пишете на следния електронен адрес: info@ecommercebg.com
***ИАНМСП има удоволствието да Ви предостави код smegovernment15, с валидност до 03.04.2024 г., който позволява специална отстъпка от 15% при закупуване на билети за събитието.
Работно време:
Понеделник - Петък: 9:00 - 17:30
Събота - Неделя: почивни дни
Телефон:
централа: 0301/ 60192
факс: 0301/ 62333
E-mail:
governor@region-smolyan.org
Булстат:
120068166
Банкови сметки:
Транзитна сметка /наеми, продажби, режийни, дел. разноски, такси, закупени тръжни документи/:
BG59 IABG 7491 3101 2754 01
Банков код: IABG7491
BIC IABGBGSF
„ИНТЕРНЕШЪНЪЛ АСЕТ БАНК” АД, клон Смолян
Набирателна сметка /отчуждени имоти, депозити, гаранции/:
BG93 IABG 7491 3301 2754 03
Банков код: IABG7491
BIC IABGBGSF
„ИНТЕРНЕШЪНЪЛ АСЕТ БАНК” АД, клон Смолян
БЛАНКА
ГОРЕЩИ ЛИНИИ
За сигнали за корупция:
от 9:00 до 17:30
телефон: 0301/60153
За сигнали за бедствия и аварии:
от 17:30 до 9:00
телефон: 0301/60193
Обратна връзка: